drsanje kot umetnost

Med zimske radosti poleg smučanja, sankanja in teka na smučeh spada tudi drsanje, bodisi v naravi, kjer je to možno, ali na urbanih drsališčih. Seveda moramo poznati, kakšno je pravilno drsanje, da nam bo lahko v užitek in se pri tem ne bomo poškodovali. Ker pa poznamo različne vrste drsanja, velja nekoliko pobliže pogledati, kako se med seboj razlikujejo. Obstaja vsaj pet načinov, in sicer:

  • rekreativno;
  • hitrostno;
  • umetnostno;
  • turno;
  • hokejsko.

Rekreativno se uvršča med prostočasne aktivnosti, ostali pa med tekmovalne. Turnemu rečemo tudi nordijsko, saj se je razvilo v severnih deželah, kjer ga omogoča sam teren s tisoči jezer in drugimi geološkimi posebnostmi, pri nas pa ni prisotno. Ravno tako ni razširjeno hitrostno, pri katerem posamični tekmovalci tekmujejo drug proti drugemu na določeni razdalji in se hitrost lahko povzpne tudi nad 50 km/h. Hokejsko bo pravo za nas, če se vidimo v ekipnih športih, pri umetnostnem pa lahko delujemo bodisi kot posamezniki, v paru ali kot skupina.

drsanje kot hobi

Vsak način zahteva tudi svoj tip drsalk, ki jih je potrebno ustrezno vzdrževati s čiščenjem in ohranjanjem ostrine rezil:

  • Rekreativne so v primerjavi z ostalimi razmeroma preproste, kljub temu pa omogočajo izvedbo določenih gibov.
  • Hitrostne morajo imeti dolga rezila, s katerimi lahko dosegamo čim večjo hitrost.
  • Umetnostne morajo imeti spredaj nazobčana rezila, ki omogočajo izvedbo različnih koreografij s piruetami, poskoki in pristanki ter drugimi gibi.
  • Turne pa so nekoliko bolj razpotegnjene in primerne za spreminjajoči se teren in z več funkcijami, kot npr. snemljiva rezila.
  • Hokejske bodo ojačane pri prstih, gležnjih in petah, saj je hokej zelo dinamičen in so med drugim noge ter stopala posebej izpostavljeni pri odbijanju paka oziroma ploščice.

 

Kakšne koristi prinašajo različne vrste drsanja?

Že zgolj rekreativno podrsavanje je primerljivo z lahkim tekom ali hojo v hrib. Lahko povečamo tudi gibljivost sklepov in pridobimo lepo postavo oziroma vzdržujemo telesno težo. Pri umetnostnem še dodatno urimo svojo držo in ravnotežje, krepimo srce ter dvigujemo vzdržljivost, sodeluje pa tudi veliko mišic, kot so trebušne, ročne, nožne ter zadnjične. Hokejsko in hitrostno pa od nas zahtevata še dodatne spretnosti, saj smo bolj izpostavljeni različnim izzivom pri uporabi opreme ali zaradi hitrosti. Ker gre za odlično aerobno vadbo in sprostitev, predstavljajo naštete vrste drsanja veliko koristi tako za naše telo kot um.

drsanje kot umetnost2

Kakšno je pravilno drsanje?

Da bomo lahko usvojili različne elemente ali zgolj preprosto podrsavali za sprostitev, je potrebno nekaj vaje, za resno športno udejstvovanje pa je seveda zahtevan precej večji angažma in profesionalna oprema. Drsalke se nam morajo ustrezno prilegati in za največji izkoristek biti nabrušene. Ne smejo biti ne prevelike in ne premajhne, vezalke pa morajo biti ravno prav stisnjene, da pridobimo lahko celotno funkcionalnost.

Toplo se oblecimo in ne pozabimo na rokavice, najbolje podložene, ki nas bodo zaščitile pri morebitnih padcih. Oblačila nam morajo omogočati neovirano gibanje. Za hokejsko, hitrostno in turno bomo na primer potrebovali tudi ščitnike, čelado, dres, poddres, očala, palice itd. Že doma raztezajmo mišice, po koncu pa naredimo še raztezanje. Ko smo pripravljeni, da stopimo na led, se najprej privadimo stati na njem in naučimo uporabljati ravnotežje. Poskusimo s krajšimi premiki in počasi dodajajmo hitrost. Nato pa se je pomembno priučiti tudi ustavljanja, da bomo znali kontrolirati hitrost.

Če se poslužimo rekreativne vrste drsanja po zamrznjenih jezerih, moramo biti prepričani, da so varna. Namreč če se odpravljamo na določeno jezero v lastni režiji, naj bo to vselej tam, kjer so tudi drugi obiskovalci. Zaradi vse višjih temperatur in zelenih zim namreč tudi jezera morda ne bodo dovolj pomrznjena, zato vselej dobro ocenimo situacijo. Na notranjih drsališčih v dvoranah, kjer si opremo lahko tudi izposodimo, pa se ponekod lahko preizkušamo čez vse leto.

0 replies

Pusti komentar

Se želiš pridružiti razpravi?
Sodeluj!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja