Kemično ali mehansko čiščenje motorja, z drugimi besedami dekarbonizacija motorja, je odlična storitev, kjer svojim jeklenim konjičkom zagotovimo čudovite delovne pogoje in ob enem poskrbimo tudi za čistejši izpuh, daljšo življenjsko dobo, obstojnost delov motorja, manj popravil in varovanje okolja.
Kadar ste torej priča nenadnim simptomom, kot so povečanja porabe goriva, pomanjkanje moči motorja, njegov neenakomerni tek ter povišane vrednosti izpušnih emisij, klenkanja ali vžiga v valjih, je čas, da ga peljete k specialistu, ki bo opravil popolno storitev čiščenja vašega motorja. To lahko uredi že vaš izbrani avtomehanik oz. serviser, v primeru, če ponuja to storitev.
Pa si poglejmo, kaj le-ta je in kakšne prednosti ponuja.
Kako poteka dekarbonizacija motorja?
Razogljičenje ali odstranitev ogljikovega dioksida je kakovosten postopek čiščenja delov avtomobilskega motorja. Postopek se izvaja zaradi nastalih usedlin oz. oblog, ki jih na notranjih delih motorja, pusti ogljik. Tega je ob nerednem čiščenju, kratkih relacijah in prepočasne vožnje lahko kar veliko in zato začne puščati določene posledice, o katerih bomo govorili kasneje. Sedaj si poglejmo, kako sama storitev poteka.
Postopek se deli na dve metodi, in sicer na:
- mehansko oz. fizično
Metoda poteka tako, da se odstrani glava valja in se obloge fizično strgajo iz vrha batov, ventilov in izgorevalnega prostora. To se je opravljalo predvsem na starejših dvotaktnih motorjih, ki se jim je pojav ogljičenja kar pogosto dogajal, zaradi mazalnega olja. In ker je bilo te specifične motorje dokaj enostavno odpreti, mehanikom to ni predstavljalo nobene težave.Z novejšimi in zmogljivejšimi več taktnimi motorji, pa se je ta postopek počasi pozabljal, saj se zaradi zahtevnejšega dostopa do batov in ostalih delov, le-ta opravlja težje in nevarnejše. Zato je postopoma vedno bolj v veljavo vstopala kemična metoda, ki je predstavljala hitro in enostavno rešitev za vse vrste avtomobilov.
- kemična metodo
Poteka preko naprave, ki vsebuje kemične snovi oz. koncentrirane aditive- tekočino in jo preko cevi, skozi odprtino za gorivo ali skozi zračni sistem, dovaja. Ta snov, namesto goriva, profesionalno očistijo vse sisteme vbrizgavanja in uplinjanja, vključno s krono, obročki batov, izpušnega kolektorja, ventila EGR, izpušnega lonca in dušilnika. Tako se nato ogljik samodejno izloči skozi izpušni sistem. Dekarbonizacija motorja se lahko uporablja za dizelske ali bencinske motorje in je skozi celoten postopek čiščenja, računalniško krmiljena in popolnoma nadzorovana.
Če se zgodi, da se na delih v notranjosti motorja že leta in leta nabira ogljikova usedlina, vam bo to avtomobil prej kot slej pokazal z zatikanjem, pretirano porabo goriva in podobno.
S postopkom pa boste na eleganten način svojemu avtomobilu vrnili poskočnost, tovarniško zmogljivost, znižanje porabe, ureditev dovoljenih mej izpušnih plinov, dolgo življenjsko dobo ter optimalen tehnični pregled.
Kje se izvaja dekarbonizacija motorja?
Za koriščenje storitev vam bodo lahko pomagali v specializiranih avtomehaničnih delavnicah ali pri strokovnjakih, izučenih posebej o delovanju samega sistema motorja, postopku izgorevanja plinov in učinkovitem čiščenju motorja.
Koliko stane?
Cena omenjene storitve se razlikujejo predvsem glede na velikost motorja in se med različnimi ponudniki le-te, gibajo od 30 € do nekje 100 €.
Kadar torej opazite, da se iz vašega izpuha vije črn dim, vam avto poskakuje, je brez moči in ima za različne razdalje višjo porabo kot drugače, lahko sumite, da so se v motorju naložile nadležne obloge ogljika- karbona. Svetujemo vam, da povprašate za strokovnjaka na tem področju in se čim prej naročite na čiščenje, ter s tem avtu podaljšajte življenjsko dobo in prispevajte k čistejšemu okolju.
Pusti komentar
Se želiš pridružiti razpravi?Sodeluj!